joi, 14 mai 2009

Traseu de cicloturism Targu-Neamt - Buhalnita - Izvorul Muntelui 09 - 10.05.2009

Sâmbătă am întârziat foarte mult cu vizitarea tuturor mănăstirilor întâlnite în cale: Secu, Sihăstria, Sihla, Agapia, Văratec şi a schitului Daniil Sihastru, unde ne-am abătut de la drum 1,5 ore de mers pe jos şi cu câte 2 căldări de balast în mână, pentru binele schitului şi “să ne ajute domnul”, asta băieţii (ghio, ţicle şi adi plopa, că eu am stat la biciclete).


Când am ajuns la Mitocul Bălan şi ne-am uitat la ceas era deja ora 18.00 şi mi-am amintit ce ne-a spus Sandu că dacă nu începem urcarea cel târziu la 14.00, n-avem nici o şansă... asta după ce fiecare ţăran sau cioban întâlnit în cale ne îndruma spre altă direcţie, drumul trecut pe harta rutieră fiind un drum al viitorului că în prezent nu există...

...aşa că am înoptat la ultima casă din sat (o viitoare casă de rugăciuni), unde ne-au şi ospătat cu ceva sarmale şi cu o ciorbă (care avea şi ceva coji de copac prin ea, ei îi ziceau păstravi de ciuperci care cresc pe coaja copacului ) foarte bună la foamea care o aveam, dar cine nu avea dinţi buni, a lasat coaja în farfurie :( .


Duminică dis de dimineaţă (8.00) am plecat la drum (unul din multitudinea de “drumuri” inexistente din zonă, să traversăm muntele (până la urmă s-a nimerit să fie Buhalniţa) ajungând după 6 km şi după 5 ore de împins vagoane la deal şi vale în satul Buhalniţa unde ne-am hotărât să scurtăm traseul prin Poiana Teiului - Pasul Petru Voda - Tg Neamţ.


În total au fost 146 km, o vreme superbă în ambele zile cu excepţia a 2 ore de ploaie de duminică, care ne-a prins în Poiana Teiului, unde ne-am adăpostit într-un restaurant facându-ne plinul...


Tiberiu P.




Niciun comentariu: